In Memoriam: Zuster Marianne

Op 12 maart jl. is Zuster Marianne Vogels in Huize Vincentius te Eindhoven overleden in de leeftijd van 87 jaar. Jarenlang heeft ze zich met heel veel inzet dienstbaar gemaakt voor de H. Lambertusparochie te Haarsteeg. Van 1983 tot 2006 was zij de rechterhand, de trouwe steun en toegewijde hulp van oud-pastoor Nabuurs. Ze zorgde voor een gastvrije pastorie waar mensen zich welkom voelden. In al haar bescheidenheid en dienstbaarheid heeft ze veel betekend voor de onderlinge samenhang binnen de parochie.

Zuster Marianne werd geboren te Mariahout op 9 juli 1936. Ruim 66 jaar is ze lid geweest van de Congregatie van de Zusters van Barmhartigheid. Haarsteeg lag haar nauw aan het hart. In Huize Gertrudis dat toen een huis van haar congregatie was, heeft ze het beste van zichzelf gegeven. Later nam ze haar intrek op de pastorie. Met haar hartelijkheid en creatieve handen heeft ze voor vele parochianen iets onvergetelijks achtergelaten.

De afscheidsdienst vindt plaats op donderdag 21 maart om 14.15 uur in de kapel van Huize Glorieux waarna Zuster Marianne zal begeleid worden naar begraafplaats De Roostenhof te Eindhoven.

Degenen die mee naar de uitvaart willen, kunnen contact opnemen met de pastoor.

Dat Zuster Marianne mag rusten in vrede.