JUBILEUMVIERING MET BISSCHOP DE KORTE   150 jaar kerk Haarsteeg

JUBILEUMVIERING MET BISSCHOP DE KORTE

Haarsteegse kerk 150 jaar

Op zondag 24 september vindt om 9.30 uur de plechtige jubileumviering plaats die zal worden voorgegaan door Mgr. G.J.N. de Korte, bisschop van ’s Hertogenbosch, in concelebratie met oud-pastoor J. Nabuurs en pastoor D. Lebrun. Koor en Ambrosiusgilde zullen de viering opluisteren. In dat weekeind zal dat de enige viering zijn om zo als parochie dit jubileum gezamenlijk te kunnen vieren. Noteer 24 september nu reeds in uw agenda.

In 1873 -150 jaar geleden- werd de huidige kerk van Haarsteeg door de toenmalige pastoor Ceelen ingezegend. Na de inzegening werd er voor de eerste maal de H. Mis opgedragen. Het zou echter duren tot 1882 vooraleer de bisschop van Den Bosch, Mgr. Godschalk naar Haarsteeg kwam om kerk en altaar te consacreren. Hoe dan ook, dit jaar wordt er 150 jaar “gekerkt” in door de Bossche architect H.C. Dobbe ontworpen tempel in neogotische stijl.