Augustinusviering in Vlijmen

Dit jaar vindt de Augustinusviering plaats op zondag 11 september om 10.30 uur.

Al ruim zeven jaar is de Parochie Heilige Augustinus een feit. Ze bestaat uit een fusie van de katholieke geloofsgemeenschappen uit Haarsteeg, Nieuwkuijk en Vlijmen (incl. Vliedberg). Genoemde gemeenschappen zijn dan ook steeds meer op elkaar aangewezen voor activiteiten en ook vieringen.

Om de gezamenlijkheid uit te drukken vieren ze samen ook het patroonsfeest van de parochie. Dit jaar gebeurt dit op zondag 11 september om 10.30 uur in de St. Jan Geboortekerk te Vlijmen. De plechtige eucharistieviering zal worden opgeluisterd door een gelegenheidskoor. De gilden uit de diverse gemeenschappen zullen acte de présence geven.

Augustinus leefde in de 4de eeuw en werd gefascineerd door de zoektocht naar wat echt van waarde is in het leven. Een zoektocht die we ook heden ten dage herkennen, nu mensen vaak zoeken naar wat hen motiveert en inspireert in hun doen en laten.

De gezamenlijke Augustinusviering belooft een bemoedigende bijeenkomst te worden met medewerking van vele betrokkenen. Na de viering is er gelegenheid voor napraten onder het genot van een kopje koffie of thee in de tuin van de pastorie, achter de kerk.

Iedereen is van harte welkom!