Maaltijd voor de Vastenactie 2022

In De Haarstek was het gezellig bij de eerste maaltijd op 17 maart voor de Vastenactie, georganiseerd door de MOV-groep Augustinus.

Er werd door de vrijwilligers gezorgd dat het de gasten aan niets ontbrak. Pastoor Lebrun had ook tijd vrij gemaakt om aan tafel aan te schuiven. Lauri van Ruremonde bereidde een heerlijk 3-gangen menu. Het was fijn om elkaar weer ongedwongen te treffen en bij te praten. Drie vliegen in één klap dus; Een lekkere maaltijd, gezelligheid én een gift voor het goede doel. De opbrengst bedroeg 621 euro.

Dank aan Het Vaantje, slagerij van Bokhoven, Lauri en buurthuis De Haarstek voor hun medewerking.

In de loop van dit jaar hopen we nog meer van deze maaltijden te kunnen aanbieden aan alle inwoners van onze parochie. Als je dit goede doel wilt steunen en je hebt al interesse dan kun je je aanmelden via het secretariaat (secretariaat@augustinus-parochie.nl of tel. 073-511 2215).
Je wordt dan benaderd als er een volgende datum gepland staat.

In de weekendvieringen van 19 en 20 maart is er ook een collecte ten bate van de Vastenactie geweest. Alles bij elkaar wordt er zo een mooi bedrag overgemaakt naar het goede doel vanuit de Parochie Heilige Augustinus. Ondanks dat de oorlog in Oekraïne uiteraard steeds in onze gedachten is, blijft het ook belangrijk om de projecten van de Vastenactie te ondersteunen.

Wat doet Vastenactie?
Dit jaar heeft de Vastenactie als thema: ‘Landrechten’. De afgelopen jaren heeft Vastenactie zo’n 28.000 mensen geholpen bij hun strijd voor landrechten. In 2022 ondersteunt Vastenactie, onder het motto: ‘Je land is je leven’, drie Maya-gemeenschappen in Guatemala bij conflicten over landrechten. In Libanon krijgen 250 gezinnen van Syrische vluchtelingen hulp bij het opbouwen van een menswaardig bestaan en in Brazilië ontvangen zestig families materialen en begeleiding bij het opzetten van een tuinbouwproject. Op www.vastenactie.nl lees je meer over deze projecten.