Vastenactie 2022 is van start gegaan

Dit jaar heeft de Vastenactie als thema: ‘Landrechten’. De afgelopen jaren heeft Vastenactie zo’n 28.000 mensen geholpen bij hun strijd voor landrechten. In 2022 ondersteunt Vastenactie, onder het motto: ‘Je land is je leven’, drie Maya-gemeenschappen in Guatemala bij conflicten over landrechten. In Libanon krijgen 250 gezinnen van Syrische vluchtelingen hulp bij het opbouwen van een menswaardig bestaan en in Brazilië ontvangen zestig families materialen en begeleiding bij het opzetten van een tuinbouwproject. Op www.vastenactie.nl lees je meer over deze projecten.

In onze parochie is een nieuwe MOV-groep opgericht. MOV betekent Missie Ontwikkeling en Vrede. Deze groep wil zich weer graag inzetten voor de projecten van de Vastenactie. Omdat het steeds moeilijker wordt om huis-aan-huis te collecteren of een sponsortocht te organiseren heeft deze groep bedacht om door het jaar heen een aantal avonden te gaan organiseren waarop mensen een maaltijd kunnen kopen. Een soort ‘Uit eten voor het goede doel’ dus. De eerste maaltijd vindt plaats op 17 maart 2022 en is speciaal bedoeld voor de vrijwilligers van onze parochie. We kunnen genieten van een heerlijk 3-gangen diner voor de prijs van € 30. Hierbij is inbegrepen het diner, 2 consumpties en een kopje koffie of thee. De opbrengst van dit diner komt geheel ten goede aan de projecten van de Vastenactie. In de loop van dit jaar hopen we nog meer van deze maaltijden te kunnen aanbieden aan alle inwoners van onze parochie. Als je dit goede doel wilt steunen en je hebt al interesse dan kun je je aanmelden via het secretariaat. Je wordt dan benaderd als er een volgende datum gepland staat.

De MOV-groep Augustinus zou graag ook aanhaken bij al bestaande activiteiten.
Door hier aan deel te kunnen nemen, kan er het hele jaar door voor de Vastenactie geld gegenereerd blijven worden. Mochten jullie activiteiten weten die binnen onze parochie plaatsvinden, laat het ons dan weten via het secretariaat, zodat de MOV-groep hierop actie kan ondernemen. Je mag het ook aan de leden van de MOV-groep zelf laten weten. De leden zijn: Margo Fokker, Diny van Oss, Jos Klaren, Dinie van Beurden, Henri van Delft, Lieke van Veldhoven, Melanie van Veldhoven en Mirjam Branten.