Studiefonds father Jesudoss

In het weekend van 26 en 27 juni wordt er in de drie kerken van de parochie heilige Augustinus aandacht geschonken aan het Studiefonds van oud pastoor fr. Jesudoss. Fr. Jesudoss was pastoor van 2006 tot en met 2011 in Vlijmen en Haarsteeg. Bij zijn afscheid kreeg fr. Jesudoss het Studiefonds aangeboden, een mooi bedrag om kansarme jongeren in zijn geboorteland India te helpen met een beroepsopleiding. Er zijn al veel jongeren afgestudeerd.

Elk jaar wordt er op de St. Jansdag in Vlijmen voor het Studiefonds gecollecteerd. Vanaf nu willen we de geloofsgemeenschappen van Haarsteeg en Nieuwkuijk graag ook betrekken bij het Studiefonds. Dat wil zeggen dat er in de drie kerken gecollecteerd zal worden voor fr. Jesudoss in het weekend van 26 en 27 juni.

Een paar bestuursleden van ‘Stichting de vriendenkring van fr. Jesudoss’ zullen in deze vieringen informatie geven over de gevolgen van Covid-19 in India. Werkeloosheid en geen inkomen is nu het grootste probleem. Ter ondersteuning willen we u vragen om te doneren voor het project noodhulp, een onderdeel van het Studiefonds. Voor de gezinnen die dat het meest nodig hebben wil fr. Jesudoss met hulp van collega priesters en zusters noodpakketten samenstellen, zodat aan de eerste levensbehoeften van kansarme jongeren kan worden voldaan. Meer informatie kunt u lezen in De Ontmoeting van juni 2021. Heel hartelijk dank voor uw medewerking.