Update Kerstvieringen in de parochie heilige Augustinus

Update mbt de vieringen met Kerstmis 2020

Op 16 december 2020 zijn wij overvallen door het besluit van de bisschoppen om alle vieringen op Kerstavond 24 dec 2020 te laten vervallen. Dat betreft alle vieringen, zoals onderstaand opgesomd onder het kopje Kerstavond 24 december 2020.
Alleen de nachtmis van 21.00 uur in Vlijmen wordt door de pastoor gecelebreerd maar zonder parochianen. Deze viering is te volgen via de live-stream. Klik hier hoe u kunt meekijken.

Alle reserveringen voor de vieringen van Kerstavond komen dus ook te vervallen. Als u gereserveerd heeft voor één van deze vieringen dan wordt of bent u gebeld door het secretariaat met een mogelijk alternatief. De reserveringen voor 1e en 2e Kerstdag blijven staan.

De gezinnen die hebben opgegeven voor één van de gezinsvieringen ontvangen een email. Daarin wordt mogelijk een alternatief voorgesteld dat zo snel mogelijk wordt medegedeeld aan betrokkenen.

Voor alle vieringen die wel doorgaan geldt een beperking van 30 aanwezigen (behoudens de bedienaren en het koor). Wij kunnen en willen hier niet van afwijken. Wij vragen hiervoor uw begrip.

U begrijpt dat wij de hele gang van zaken enorm betreuren, maar we conformeren ons aan de besluiten in het belang van de volksgezondheid. Wij vragen u ook de maatregelen te respecteren voor uw eigen gezondheid en die van uw naasten. Zo blijven we allemaal gezond.

Het schema van de vieringen:

Kerstavond 24 december 2020
16.30 uur      Vlijmen, gezinsviering              gaat niet door op gezag van de bisschoppen, verplaatst naar 1e Kerstdag om 9.30 uur Vlijmen
17.00 uur      Nieuwkuijk, gezinsviering         gaat niet door op gezag van de bisschoppen, verplaatst naar 1e Kerstdag om 9.30 uur Vlijmen
18.00 uur      Vlijmen, gezinsviering              gaat niet door op gezag van de bisschoppen, verplaatst naar 1e Kerstdag om 9.30 uur Vlijmen
19.00 uur      Haarsteeg, gezinsviering         gaat niet door op gezag van de bisschoppen, verplaatst naar 1e Kerstdag om 9.30 uur Vlijmen

21.00 uur      Vlijmen, nachtmis                     alleen via live-stream te volgen
23.00 uur      Nieuwkuijk, nachtmis               gaat niet door op gezag van de bisschoppen

Eerste Kerstdag 25 december 2020
09.30 uur      Haarsteeg, Kerstviering
09.30 uur      Vlijmen, gezinsviering             verplaatst van Kerstavond naar dit moment, ook te volgen via livestream
11.00 uur      Vlijmen, Kerstviering                ook te volgen via livestream of via HTR-TV

Tweede Kerstdag 26 december 2020
09.30 uur      Nieuwkuijk, Kerstviering
11.00 uur      Vlijmen, Kerstviering                ook te volgen via livestream

Zondag 27 december 2020
11.00 uur: Woord en communieviering met Alfons Hermans.     ook te volgen via livestream
Hiervoor kunt u reserveren via het secretariaat.

Hoe gaat reserveren in zijn werk?
– U belt naar het parochiesecretariaat dat elke werkdag open is tussen 9 uur en 12.30 uur en u geeft uw voorkeur te kennen OF u mailt naar secretariaat@augustinus-parochie.nl
– Indien een viering reeds volgeboekt is, wordt u  – indien mogelijk –  een andere viering op een ander tijdstip of andere locatie aangeboden.
– Misintenties kunnen zoals gewoonlijk opgegeven worden en worden ook voorgelezen. De misintenties van 24 december schuiven door naar de eerstvolgende viering op 1e of 2e Kerstdag. Mocht u dat anders wensen dan kunt u dat doorgeven aan het secretariaat

Weet echter wel dat het opgeven van een misintentie geen garantie betekent dat u ook bij die viering aanwezig kunt zijn.
– U kunt bij maximaal 1 viering aanwezig zijn tijdens Kerst.
De vieringen die doorgaan in Vlijmen zijn ook via live-stream te volgen of op een later tijdstip te herbekijken via onze website.
– Wij roepen u met klem op om niet naar de kerk te komen wanneer u niet gereserveerd heeft.

Ook al kent het vieren van Kerstmis flinke beperkingen vanwege het coronavirus, we hopen op uw begrip in deze. Laten we proberen er samen een waardig en mooi kerstfeest van te maken.