Werkgroep kindervieringen

Diaken Hermans en de vrijwilligsters van de werkgroep kindervieringen hebben zich gebogen over de vraag wat er voor onze jeugd nog wel gedaan kon worden in deze corona-tijd. De gezinsviering van 11 oktober ging niet door omdat we de plotselinge afschaling naar 30 personen niet konden toepassen. Het gaat immers om 40 gezinnen….

Uitgangspunt was dat er zeker voor de communicanten en vormelingen, maar eigenlijk ook voor andere kinderen, verbondenheid met onze kerk nagestreefd moest blijven worden.

Gelukkig kunnen de voorbereidingsbijeenkomsten voor communie en vormsel nog steeds doorgaan. In groepen van 12 tot 14 kinderen, met een enkele hulpouder op 1,5 meter, is dat goed mogelijk. Bovendien hebben de vormelingen de afgelopen twee zaterdagen de kerken van Vlijmen en Haarsteeg “ontdekt” met een pittige speurtocht.

En toen kwam het mooie idee om de herfstvakantie “te kleuren” (thema: wij kleuren de herfst). Er zijn immers veel thuisblijvers nu.

Met een programma waarin activiteiten zijn voorzien voor de diverse leeftijdsgroepen. Klik op de afbeelding voor het programma. Het programma loopt van 19-23 oktober 2020.

Verder willen we de vier zondagen van de Advent gaan voorzien van een viering om 9.30 uur, telkens voor een kleine groep, zodat uiteindelijk alle communicanten en vormelingen toch met de Advent, en dus de voorbereiding op Kerstmis, bezig zijn geweest. Het spreekt vanzelf dat de Kerst zelf, met de huidige regelgeving en beperkingen, nog een hele uitdaging zal worden. Maar daarover later.