Kapellen

In de parochie zijn op enkele plaatsen kapellen te vinden.

Zo is er op de Vliedberg sinds 8 september 2019 een nieuwe Mariakapel gevestigd in de toren van de voormalige kerk van de parochie De Goddelijke Voorzienigheid. Bij de verkoop van de kerk werd bepaald dat de toren van de kerk behouden zou blijven en dat onder in de toren een Maria-kapel zou komen. Precies op de plaats van de oude Maria-kapel in de kerk.

Velen hebben inmiddels hun weg gevonden naar deze kapel, die herinnert aan de periode van de parochie Goddelijke Voorzienigheid op de Vliedberg.

Een tweede kapel is te vinden aan de Burg. Zwaansweg. Deze kapel bestond in mei 2020 alweer 25 jaar. De kapel werd gebouwd ter nagedachtenis aan de tijd dat na de tweede wereldoorlog de parochianen van Vlijmen hun toevlucht zochten tot de kelder van de “Box”, een pand aan de Burg. Zwaansweg, waar nu het overdekte zwembad is gevestigd. De bouw vond plaats bij gelegenheid van 50 jaar bevrijding.

Tenslotte vermelden we hier de kapel van zorgcentrum St. Janshof, omdat we in deze kapel regelmatig vieringen houden, die vooral worden bezocht door de bewoners van St. Janshof.