De eerste communie

De eerste communie is voor het eerst helemaal meedoen met de Eucharistieviering. Hiermee zet je een volgend stapje, dat startte bij het doopsel. Toen werd je opgenomen in de gemeenschap van de gelovigen of de kerkgemeenschap, met de eerste communie kan je de Eucharistie ten volle beleven. Maar wat is dan die Eucharistie? In de Eucharistie vieren christenen dat God bij hen is, heel speciaal vieren ze dat door samen te komen, door te luisteren naar zijn Woord en door zijn Brood te delen in de communie.

De Eucharistieviering is niet alleen maar samen, gezellig vieren (wat zeker ook belangrijk is), maar is meer : mekaar als christenen ontmoeten en gesterkt worden om steeds meer van God te houden en dit uit te dragen.
De vraag tot inschrijving voor de eerste communie verloopt via de basisschool of via het parochiesecretariaat.

Kijk ook eens bij catechese via deze link.

Voor de data van de voorbereidingsbijeenkomsten in 2021/2022 klikt u hier.